Import |  Kadrowanie |  Kolory |  Ostro�� |  Oczy |  Skazy |  Efekty |  Skala |  Ramka |  Druk | 

10 krok�w do idea�u fotografii


8. KROK 8 - Skalowanie

Po zretuszowaniu obrazu mo�na przeskalowa� go do potrzebnych nam rozmiar�w. Ma to znaczenie w�wczas, gdy fotografia ma znale�� si� na stronie WWW. Pos�ugujemy si� wtedy menu Obraz/Wielko�� lub Narz�dzia/Obraz/Skaluj. W tych okienkach mo�emy okre�li� warto�� w pikselach lub procentach. Skaluj�c grafik� bitmapow�, musimy liczy� si� z pewn� utrat� jako�ci obrazu. Przy powi�kszeniu program b�dzie musia� dosztukowa� brakuj�ce obszary mi�dzy pikselami, przy pomniejszeniu za� tracona jest cz�� informacji o tonach i kolorystyce. "Nadprogramowe" piksele s� natomiast usuwane. Utrata jako�ci grafiki b�dzie szczeg�lnie widoczna po wydrukowaniu zdj�cia. Internet bowiem jest nieco bardziej "wyrozumia�y". Wy�wietlane na ekranie grafiki nie wymagaj� tak du�ej rozdzielczo�ci, ludzkie oko nie b�dzie w stanie wychwyci� zmian. Pami�tajmy przy tym, �e �ci�ganie grafiki o du�ej obj�to�ci trwa d�u�ej.

1. Wst�p
2. Aparat cyfrowy u ka�dego
3. Procesy obr�bki zdj��